Activitatea teatrală din Liceul Pedagogic
Teodora Filip, Simona Buclea
În cadrul activităților desfășurate în Liceul Pedagogic din Bârlad, arta dramatică completează astăzi educația cultural-artistică a viitorilor absolvenți.
Cu privire la începuturile teatrului școlar din Liceul nostru, regretatul profesor Gheorghe Gohoreanu, în articolul numit ”O veche tradiție care s-a dezvoltat cu success la Liceul Pedagogic Bârlădean” din Revista Făclia nr. 2-3/1970, afirma următoarele: ”Exista permanent o formație de teatru și de la nici un spectacol nu lipsea prezentarea unei piese.” În același articol autorul face referire și la un raport înaintat Ministerului Educației Naționale, în anul 1945, în care se preciza că: “teatrul şcolar s-a activat sub directa supraveghere a învăţătorilor educatori”. În continuare sunt enumerate cîteva titluri de spectacole jucate: “Păcală argat”, comedie de Petre Dulfu “Meşterul Manole” de Victor Eftimiu, “Muşcata din fereastră” şi “Ciuta” de Victor Ion Popa şi altele.
Revenind în actualitate precizăm că în cadrul liceului activează astăzi trei trupe de teatru școlar: “Trupa veselă”, Trupa „Dionysos” și Trupa ”GS-DREAM”.
“Trupa veselă” a crescut în paralel cu activitatea de la cursul de teatru susţinut de doamna profesoara Mihaela Chiriac şi este formată din şapte membri ai clasei a XI-a IA : Artene Mona-Mădalina, Buclea Loredana- Simona, Filip Teodora-Raluca, Neagu Isabela-Elena, Cardoneanu Andreea, Stoica Emanuela și Turcu Alina-Elena. Aceasta trupă este menită să aducă bucuria în sufletul copiilor de toate vârstele dar şi a părintilor prin bucuria jocului actoresc.
“Trupa Veselă” în colaborare cu “Ludoteca Smile” şi doamna actrița Mihaela Chiriac dezvoltă noi proiecte educativ-educaţionale: terapie prin joc, în scopul dezvoltării unui nou concept de învăţare prin joacă, de cunoaştere relaxare și dezvoltare a personalităţii oamenilor implicaţi ca spectatori şi ca partecipanţi ai acestui proiect.
Spectacolele au fost puse în scenă la aniversări ale copiilor în sala de joacă, grădiniţe dar şi în spaţii neconvenţionale.
În colaborare cu clasa I a Școlii numărul 11 din Bârlad, s-a susținut un spectacol de iarnă în care personajul principal a fost “Crăiasa Zăpezii”, reprezentată de o păpuşă gigant, confectionată împreună cu doamna profesoară în micul nostru atelier de creaţie și recuzită.
Alături de “Trupa veselă”, în Liceul Pedagogic Bârlad mai activează și Trupa „Dionysos” compusă din: Vasilache Alisa, Creangă Ancuţa, Toş Mihaela, Buzoi Silvia, Sîrbu Geanina, Stavăr Oana, Popa Maria, Tudosi Cristina și Bîzgu Răzvan. Trupa a jucat piesa: ”The legent of Echo and Narcissus”, în limba engleză și pregătește spectacolul:”Thriller night”.
Doamna profesoară Mihaela Iacob, coordonatoarea acestei trupe, ne-a declarat la ieșirea de la spectacol următoarele: "Mica noastră încercare artistică de astăzi are menirea de a trezi interesul elevilor de liceu pentru artă, printr-o piesa în limba engleză, inspirată din mitologia greacă, ce reia tema iubirii exagerate față de sine - narcisismul. Activitatea a fost una extrem de placută, iar elevii au avut ocazia să-și pună în valoare atât competențele lingvistice într-o limbă de circulație internațională, cât și ănclinațiile pesonale ale fiecăruia dintre ei pentru expresia artistică. Cea mai apreciată interpretare a fost cea a elevei Larissa Saranfir (clasa a XI-a),care a jucat rolul nimfei Echo, personajul negativ din piesa. Personal, țin să mulțumesc elevilor-actori pentru seriozitatea și implicarea de care au dat dovadă, contribuind la reusita activitații noastre."
Trupa ”GS-DREAM”, compusă din: Bordei Alexandra, Taşcău Maria, Neagu Diana, Strat Miruna, Pîrvu Alexandra, Chiru Sebastian, Ilie Claudia, Nicoara Ana-Maria, Crăciun Elena, Aramă Marinela, Panainte Gina și Ignat Roxana, pregătește piesele: ”Scufița roșie”, ”Cenușăreasa”, ”Micul prinț”
Spectacolele urmează a fi promovate participând la concursuri si susţinând reprezentații în afara orașului, la diferite evenimente.
Implicarea noastră în activitatea teatrală ne schimbă orizontul sufletesc şi dezvoltă în noi dorinţa de a crea şi de a organiza activităţi cât mai profesioniste.
Seminar PRO NATURA
Delia Diaconu
Cu ocazia Zilelor Liceului Pedagogic ”Ioan Popescu” Bârlad -144 de ani de la înfiinţare au fost organizate o serie de activități dintre cele mai diverse.
Dintre acestea amintim:
– Finala turneului de Rugby TAG si festivitatea de premiere;
– “Viaţa de liceu” - prezentare de eseuri;
– Recital vocal – instrumental intitulat “Liceul Pedagogic <<Ioan Popescu>> la 144 de ani”;
– Concurs “Cãlãtorii prin Europa”;
– Gheorghe Gohoreanu, personalitate marcantã a Liceului Pedagogic;
– Concurs “Face Painting”;
– “Mãmicã de liceu”;
– Seminar PRO NATURA;
– Vizionarea piesei “Legenda lui Echo si Narcis”;
– Popularizarea revistei liceului – Ediția electronică: 11000 de vizualizări;
– Concursul “Ioan Popescu”;
– Costume inedite, parada celor mici;
– Dans popular;
– Concurs Karaoke;
– Concurs “Periplu culinar”;
– “Mândria de a fi român”, editia a III-a, etc.
În cadrul seminarului PRO NATURA s-au dezbătut diverse subiecte din domeniile: Biologie, Chimie, Fizică, Tehnologia Informației. La această activitate au participat elevi din toate clasele.
La această activitate, care a avut loc pe data de 27 noiembrie, în Laboratorul de Informatică nr. 2, au participat cadre didactice dar şi reprezentanţi ai fiecărei clase. Profesor coordonator a fost dl. Mihai Stan.
Elevi claselor a IX-a P1, a IX-a P2, a IX-a E, a X-a P1 și a XI-a E au pregătit următoarele teme:
- circuitul Azotului în natură;
- circuitul Carbonului în natură;
- circuitul apei în natură,
- poluarea aerului, apei şi a solului;
- reciclarea resurselor din natură;
- recomandări privind achiziţionarea de calculatoare pe bază de criterii de eficienţă energetică;
- rolul fenomenelor optice din atmosferă asupra speciilor de plante şi animale de pe Terra;
- protejarea speciilor de plante şi animale din biocenoza unui ecosistem de pădure;
- igiena alimentaţiei(alimentelor).
Elevii au susținut referatele însoțite de prezentări electronice. Au urmat discuții pe marginea subiectelor abordate. La final au fost prezentate câteva lucrări decorative construite exclusiv din deşeuri.
În prealabil s-au întocmit fişe de activitate, pentru a organiza mai bine acțiunea de pregătire a subiectelor alese.
Emoţiile nu au fost puține, dar, toți participanții au fost încântați de modul cum s-a desfășurat activitatea și s-au angajat să participe și pe viitor la activități dedicate protecției mediului.